jueves, 9 de marzo de 2017

Égalité: música 'Des del Refugi'

La banda de Borriol Égalité canta als joves de València a Damasc passant per Berlín

Reggae, ska i arranjaments rock, pop-rock i indie al nou disc d'Égalité


Que els valencians tenen una especial relació amb els gèneres musicals jamaicans és un fet innegable. Des de fa dècades els nostres músics han conreat amb gràcia i passió estils com el reggae, l’ska i altres derivats en una tradició que arriba als nostres dies de la mà d’Obrint Pas, La Gossa Sorda i Aspencat, i que actualment té els seus exponents de futur en Auxili i Égalité

Precisament aquests últims acaben d’estrenar el seu segon treball, un disc que els confirma com una de les bandes destinades a senyorejar el reggae valencià els propers anys. Aquest segon llarga durada d’Égalité rep el títol de Des del Refugi, i ha estat enregistrat per Sam Ferrer(Vadebo, Auxili) als WZ Estudis de Borriol.

En aquestes 10 noves cançons la banda aprofundeix en la proposta enunciada al primer treball Surt el sol, la qual han madurat durant mesos de dedicació. Inclouen sonoritats i arranjaments rock, pop-rock i indie, amb les que enriqueixen el reggae i l’ska que identifiquen el seu so. Influències que s’entremesclen amb ritmes lleugerament accelerats que ens recorden els italians Talco i una novacàrrega electrònica que ens fa pensar en Aspencat.

Des del Refugi és un disc farcit de les històries dels i les joves, de Borriol a Damasc passant per Berlín. De les companyes que marxen cap al nord d’Europa fugint de la crisi i la parella siriana separada per les bombes. Per acabar d’acolorir els nous temes, Égalité han comptat amb diverses col·laboracions, entre les que destaca el puntxadiscos de La Raíz DJ Jano. Hi posen també el seu granet de sorra els cors d’Andrea Roselló a ‘Trenca la finestra’, ‘El nostre estadi’i ‘Al temps’(una de les perles del disc), la guitarra de Bruno Esteban a ‘Al Refugi’, la tuba de Pablo Llidó a ‘Maiéstard’hora’ i les violes, violins i cellos de Javier Martín i Quim Ortells a ‘Al temps’



No hay comentarios:

Publicar un comentario